سایه چشم برای دختران زیبا

تبادل لینک - لطفا ما را با نام - سایه چشم - لینک کنید سپس در قسمت نظرات خبر دهید تا ما شما را لینک کنیم

سایه چشم برای دختران زیبا

تبادل لینک - لطفا ما را با نام - سایه چشم - لینک کنید سپس در قسمت نظرات خبر دهید تا ما شما را لینک کنیم

آرایش چشم سایه


از قدیم گفته اند که راه نفوذ به قلب از چشم می گذرد. پس بهتر است تا با استفاده چشم گیر از سایه های چشم توجه دیگران را به زیباترین عضوتان جلب کنید. از مقدار کمی خط چشم هم استفاده کنید تا برق چشمان خود را تا آنجا که امکان دارد افزایش دهید.
خیلی جالب است که هرگونه لوازم آرایشی از قبیل سایه، خط چشم، مداد، رنگ و پودرهای مختلف را بر روی پوستتان آزمایش کنید؛ اما بیشتر خانم ها ترجیح می دهند از لوازم آرایشی استفاده کنند که به پوست صورتشات می آید.
انتخاب سایه چشم مناسب که با موقعیت های مختلف اجتماعی سازگاری داشته باشد، راه حل هوشمندانه ای قلمداد می شود.
نکات آرایشی

ادامه مطلب ...

آموزش آرایش چشم

بعضی از خانمها دوست دارند که در روز از خط چشم استفاده کنند. استفاده صحیح از خط چشم زیبایی چشمان را چندین برابر می کند و مژه ها ضحیمتر به نظر می آیند. خط چشم به رنگهای مشکی و قهوه ای تیره در دسترس است.
موقع کشیدن خط چشم، پلک بالا باید کاملا خشک و بدون چربی باشد. پلک چشم را با یک یا دو انگشت نگه میداریم و خط باریکی بالای چشم، از گوشه داخلی چشم و تا حد امکان نزدیک به چشم میکشیم. سپس از دو سوم خط ، آن را کمی به طرف بالا میکشیم. برای زیر چشم، خط بسیار باریکی از گوشه داخلی چشم شروع کرده و به طرف خارج میرویم. دو خط در گوشه چشم نباید به هم بچسبند. یک فاصله کوچک بین دو خط در گوشه خارجی چشم آن را درشت تر نشان میدهد.
برای نشان دادن چشم به حالت طبیعی، همان خط چشم باریک بالای چشم کافی است و نیازی نیست زیر چشم را نیز خط بکشید.خانمهایی که میخواهند آرایش روزشان کمی بیشتر جلوه کند، در گوشه خارجی، خط چشم را به طرف بالا و بیرون و کمی پهنتر از گوشه داخلی چشم میکشند.
برای آرایش شب خط چشم را از گوشه داخلی شروع و از وسط مردمک چشم به طرف گوشه خارجی چشم پهنتر و سپس در انتها آن را بسیار باریک تمام میکنیم. خط دیگری زیر چشم میکشیم و بین دو خط در گوشه خارجی چشم فاصله میگذاریم که چشم را شفافتر و بزرگتر نشان دهد.
چشمهای بادامی را معمولا با خط بسیار پهن در گوشه خارجی چشم در بالا و خط دیگری در پایین که دو گوشه به هم چسبیده باشند می توانیم گرد نشان دهیم و با سایه ، گوشه چشم را بالاتر میبریم که بسیار زیبا و جذاب جلوه کند.

گردآوری: گروه آموزش پرداد

روش استفاده از ریمل و خط چشم

همه خانم ها نیابد از یک رنگ ریمل و خط چشم استفاده
کنند. رنگ پوست افراد مختلف، متفاوت است به همین دلیل هر شخص باید از میک آپی استفاده کند که با رنگ طبیعی پوست او سازگار باشد. در آرایش چشم چند رنگ و روش متفاوت است که بنا به سلیقه می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید:

- آرایش روشن
- مشکی
- قهوه ای
- آرایش ضد آب

ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتی اگر در تماس دائمی با آب هم قرار دارید، باز از ریمل های معمولی استفاده کنید؛ زیرا پاک کردن ریمل ضد آب دردسرهای خاص خود را دارد. اگر به دنبال یک ریمل، با دوام نسبتا خوب می گردید، بهتر است یکی از انواع ریمل های ضد لک (smudgeproof) را انتخاب کنید.

خط چشم سیاه برای بیرون رفتن از خانه در شب و بعد از غروب آفتاب مناسب است به ویژه زمانی که در کنار آن از خط چشم مایع هم استفاده کنید.

اگر رنگ مژه های شما آنقدر روشن است که ریمل های تیره به هیچ وجه با آن هماهنگی ندارند، می توانید از انواع رنگ های روشن استفاده کنید.

استفاده صحیح از ریمل ابتدا مژه های شما را بلند و حجیم کرده، و سپس پیچ و تاب خاصی را در ان ایجاد می کند.

زیبای چشمان خود را دو چندان کنید

ریمل نقطه پایانی هر نوع آرایشی است و استفاده از آن ضروری است زیرا نه تنها مژه ها را بلند و حجیم می کند بلکه چهره ظاهری شما را به طور کلی دگرگون می سازد.

خودتان را با استفاده از 3 وسیله آرایشی که در زیر به شما معرفی می کنیم از دیگران متمایز کنید:

- ریمل
- خط چشم
- فر مژه

زمان استفاده از ریمل باید در جای خود به طور ساکن ایستاده و تکان نخورید. اگر قادر به آرایش چشم نیستید، باید در هنگام آرایش آینه ای را در نزدیکی صورت خود بگذارید و بعد آرنجتان را بر روی سطح میز قرار دهید تا از هر گونه تکان و جنبش احتمالی پیشگیری شود. این کار در هنگام استفاده از ریمل و خط چشم کمک زیادی به شما خواهد کرد.

اگر می خواهید میک آپ شما کمی شیک تر و زیباتر شود، می توانید از خط چشم های مایع و یا مدادی استفاده کنید.

رنگ های متفاوت خط چشم در بازار وجود دارد که باعث افزایش زیبایی چشم ها میشود. استفاده از رگه های طلایی و سبز باعث می شود تا چشمان شما نافذ تر جلوه کنند.

اما اگر باز هم به این ها راضی نشدید و خواستید چشمان خود را به زیباترین حالت ممکن درآورید، می توانید از فر مژه استفاده کنید. با فر کردن مژه ها چهره شما بازتر شده و قیافه کاملا هشیاری پیدا می کنید.

توجه داشته باشید که باید از فرمژه پیش ریمل استفاده نمود و همچنین هیچ گاه نباید مژه های پلک پایین خود را فر دهید.

زیرا بسیار حساس هستند و احتمال ریزش آنها خیلی زیاد است.

طرز استفاده:

سعی کنید هیچ گاه در ماشین و یا اتوبوس آرایش نکنید. اگر فرچه ریمل ناخودآگاه به داخل چشم شما فرو برود ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به قرنیه چشم وارد شود.

ریمل از موادی درست می شود که به راحتی به باکتری و انگل آلوده می شود و قطعا هیچ کدام از ما پذیرای چنین مهمان های ناخوانده ای در چشمان خود نیستیم. اجازه ندهید تا کسی از وسایل آرایش مربوط به چشمان شما استفاده کند زیرا به عنوان مثال هیچ گاه نمی توانید فرچه ریملی را که شخص دیگری از آن استفاده کرده را بشویید و تمیز کنید.

خوب است تا ریمل خود را 4 ماه پس از باز شدن به دور بیندازید. اگر متوجه شدید که ریمل در حال خشک شدن است و یا حجم ان بیش از اندازه سنگین شده باز هم نباید از ان استفاده کنید.

می توانید برای مدتی از مارک های مورد علاقه خود استفاده کنید، اما برای تغییر ذائقه هم که شده سعی کنید هر چند وقت یکبار آنها را عوض کنید تا از مزایای نمونه های جدید نیز بهرمند شوید. خوش باشید و از چهره زیبای خود لذت ببرید

خط چشم آرایش روزرا بیشتر جلوه می کند

برای نشان دادن چشم به حالت طبیعی، همان خط چشم باریک بالای چشم کافی است و نیازی نیست زیر چشم را نیز خط بکشید.

 

خانمهایی که میخواهند آرایش روزشان کمی بیشتر جلوه کند، در گوشه خارجی، خط چشم را به طرف بالا و بیرون و کمی پهنتر از گوشه داخلی چشم میکشند.

 

برای آرایش شب خط چشم را از گوشه داخلی شروع و از وسط مردمک چشم به طرف گوشه خارجی چشم پهنتر و سپس در انتها آن را بسیار باریک تمام میکنیم. خط دیگری زیر چشم میکشیم و بین دو خط در گوشه خارجی چشم فاصله میگذاریم که چشم را شفافتر و بزرگتر نشان دهد.

 

چشمهای بادامی را معمولا با خط بسیار پهن در گوشه خارجی چشم در بالا و خط دیگری در پایین که دو گوشه به هم چسبیده باشند میتوانیم گرد نشان دهیم و با سایه ، گوشه چشم را بالاتر میبریم که بسیار زیبا و جذاب جلوه کند

 

در طول روز بجای خط چشم مشکی رنگ طوسی پررنگ یا قهوه ای استفاده کنید. و روی انرا با سایه چشم هم رنگ بکشید تا بیشتر روی چشم بماند.

منبع:Funshad.com


خطا در آرایش چشم

بدترین اشتباهی که ممکن است هنگام آرایش چشم‌ها انجام دهید، این است که از مداد ابروی روشن و یک سایه و خط چشم همرنگ آن استفاده کنید. شاید فکر می‌کنید اگر از رنگ‌های شبیه به هم برای آرایش استفاده کنید آرایشی بدون نقص خواهید داشت اما باید بدانید که این کار باعث می‌شود آرایش چشم‌ها بسیار تند و پررنگ به نظر بیاید و در ضمن، اصلا زیبا و جذاب نیست.

خطا در آرایش چشم
بدترین اشتباهی که ممکن است هنگام آرایش چشم‌ها انجام دهید، این است که از مداد ابروی روشن و یک سایه و خط چشم همرنگ آن استفاده کنید. شاید فکر می‌کنید اگر از رنگ‌های شبیه به هم برای آرایش استفاده کنید آرایشی بدون نقص خواهید داشت اما باید بدانید که این کار باعث می‌شود آرایش چشم‌ها بسیار تند و پررنگ به نظر بیاید و در ضمن، اصلا زیبا و جذاب نیست.

برای اینکه چنین وضعی پیش نیاید، توصیه می‌کنیم از یک سایه مات برای آرایش پلک‌ها استفاده کنید و خط چشمی هم که انتخاب می‌کنید، پر رنگ‌تر از سایه شما باشد. این نکته را هم می‌دانید که بهتر است رنگ آرایش صورت شما با رنگ لباسی که می‌پوشید متناسب باشد. مثلا اگر قصد دارید لباس سبز رنگ بپوشید، سایه‌‌ای به رنگ سبز نعنایی مات و خط چشمی به رنگ سبز خیلی تیره انتخاب کنید تا چهره شما جلوه خاصی پیدا کند.

 

در آرایش چشم، تمام نکات باید با دقت تمام رعایت شود در غیر این‌صورت نتیجه‌ مطلوبی به دست نمی‌آید. یکی از مشکلاتی که هنگام آرایش چشم‌ها ممکن است به‌وجود آید، این است که سایه چشم‌ها حالتی شبیه چین‌خوردگی و چروک پیدا می‌کند. این چروکیدگی ممکن است به این خاطر باشد که از مرطوب ‌کننده‌ها بر روی پلک خود استفاده کرده‌اید و یا اینکه کرم‌پودر را بر روی پلک‌هایتان مالیده‌اید. برای اینکه چنین مشکلی پیش نیاید، در طول روز به هیچ‌وجه از کرم دور چشم استفاده نکنید. بهترین کار برای آماده کردن پلک‌ها جهت آرایش، استفاده از یک لایه بسیار ظریف از پودر صورت است.
این کار باعث می‌شود یک سطح صاف و بدون چربی روی پلک‌ شما ایجاد شود که اجازه می‌دهد آرایش به خوبی روی پلک‌هایتان بنشیند.
خطا در آرایش مژه
اکثرا خانم‌ها دوست دارند مژه‌هایی بلند و پرپشت داشته باشند و برای این منظور، یک لایه ضخیم از <ریمل> را بر روی مژه‌ها می‌مالند. نتیجه این می‌شود که گاهی وقت‌ها مژه‌ها آن‌قدر ضخیم و دراز می‌شوند که بیشتر شبیه پاهای رطیل و عنکبوت به نظر می‌آیند! برای رفع این مشکل در کنار ایجاد حجم برای مژه‌ها، بهتر است ابتدا اضافات مایع ریمل را با یک دستمال از <برس> ریمل پاک کنید.

 

برای ایجاد حجم در مژه‌ها باید چند بار ریمل بزنید، اما هر بار با لایه‌های نازک و ظریف، به این‌صورت که از ناحیه رویش مژه‌ها برس را به سمت نوک مژه‌ها ببرید. بعد از خشک شدن لایه اول، برای دومین بار این کار را تکرار کنید تا مژه‌ها به حجم دلخواه شما برسند. دقت داشته‌باشید در صورتی که بین فواصل <ریمل‌زدن>، مایع ریمل به مژه‌ خشک شده باشد، تکرار ریمل زدن باعث می‌شود مژه‌ها به یکدیگر بچسبند و باز هم شبیه <پای عنکبوت> به نظر بیایند.
خطا در آرایش لب
بعضی از خانم‌ها دوست دارند برای آرایش لب‌ها از رژ لب‌های بسیار کم‌رنگ استفاده کنند تا لب‌هایشان طبیعی، براق، برجسته و زیبا به نظر برسد، اما اشتباه اینجاست که رژ لب بیش از حد کم‌رنگ، باعث می‌شود چهره شما خسته و بی‌حال شود. برای اینکه به لب‌هایتان حالتی زیبا بدهید توصیه می‌کنیم از رژ لب‌ همرنگ یا یک درجه تیره‌تر از رنگ‌ طبیعی لب‌هایتان استفاده کنید. سعی کنید براق‌ترین رژ لب‌ را انتخاب کنید چون نور را بیشتر منعکس و لب‌های شما را برجسته‌تر نشان می‌دهد.
در آرایش لب‌ها مشکل دیگری که وجود دارد این است که امکان دارد رژ لبتان کج و معوج شود و خلاصه آرایش لبتان خوب از آب در نیاید. برای جلوگیری از این مشکلات بهتر است ابتدا خط لبتان را بکشید و سپس داخل این محدوده را با رژ لب‌، پر کنید. (درست مثل وقتی که در دوران بچگی نقاشی‌هایتان را رنگ می‌کردید)! به این ترتیب رژ لب دقیقا در راستای لب‌های شما کشیده می‌شود. در ضمن خط لب شما هم باید همرنگ یا نهایتا یک درجه تیره‌ از رژ لبتان باشد.
خطا در برنزه کردن پوست
برنزه شدن این روزها خیلی طرفدار پیدا کرده و خیلی از خانم‌ها دیگر به یک روز دو روز برنزه کردن خودشان راضی نمی‌شوند. آنها می‌خواهند در تمام طول سال برنزه باشند و به همین دلیل سراغ کرم‌های برنزه‌کننده می‌روند. اما اتفاقی که خیلی وقت‌ها می‌افتد این است که رنگ پوستشان بیشتر <نارنجی‌ تیره> می‌شود تا <برنزه.> در واقع ممکن است کرم برنزه کننده شما در ترکیباتش بیش از حد رنگ نارنجی داشته باشد و در نتیجه هرکسی شما را می‌بیند فکر می‌کند حتما به شمال کشور سفر کرده‌اید و پوستتان حسابی سوخته است. برای اینکه این همه <حرف و حدیث> درست نشود، بهترین کار این است که از همین اول یک کرم برنزه‌کننده مناسب انتخاب کنید. ما توصیه می‌کنیم <برنزه‌کننده‌ای> با رنگ طبیعی و درجه رنگ‌ <قرمز قهوه‌ای> تهیه کنید تا پوستتان <آفتاب سوخته> به‌نظر نیاید.
مشکل بعدی مربوط به پودرهای آرایشی صورت است. خیلی اوقات خانم‌ها از پودرهای شفاف روشن‌کننده استفاده می‌کنند تا‌ لک‌های صورتشان را محو کنند و البته تصور می‌کنند که این پودرها وقتی روی پوست مالیده شود، کاملا بدون رنگ و نامعلوم است. اما حقیقت این است که در این پودرها از پایه رنگ صورتی خاکستری استفاده می‌شود تا قابلیت پوشش لک‌های پوست را داشته باشند. پس این پودرها نمی‌توانند بی‌رنگ و نامعلوم باشند و به همین خاطر صورت را بی‌روح می‌کنند. برای این که رنگ پوست طبیعی‌تری داشته باشید، بهتر است از پودرهای مرغوب که پایه رنگ آن <زرد کم‌رنگ> باشد، استفاده کنید .